Canada and USA 2010

11 - 13 Disneyland

overnachting: Disney's Grand Californian Hotel, Anaheim

7 juli 2008

Als fervent Disneypark-fans (niet alleen de kinderen) hebben we besloten om de drie dagen dat we in de Disneyparken verblijven "all the way" te gaan en te overnachten in Disney's Grand Californian Hotel. Dit is een luxe hotel, met een aparte, directe ingang naar het Californian Adventure park.

Gisteravond zijn Patric en ik al even naar het hotel gereden, zodat we vanochtend vroeg meteen goed zouden rijden....Ahum.......Na per ongeluk in een verkeerd voorsorteervak naar de algemene parkeergarages geleid te worden,en na een klein stukje spookrijden, kwamen we 2 minuten later toch aan bij het prachtige hotel! Iedereen keek zijn ogen uit in de een ENORME lobby met prachtige verlichting, een pianist, haardvuren etc.
Lobby
Na het hele ontvangstpakket te hebben gekregen, bleek onze kamer al klaar. Mooi, konden we meteen de koffers naar boven laten sturen :-)

OntbijtDaarna lekker ontbijten in het restaurant van het hotel, waar een paar Disneyfiguren rondliepen...Mick kon alle verleidingen bij het buffet niet zo goed weerstaan en kwam met een enorm gevuld bord weer terug (maar, hij heeft er ook veel van opgegeten :-) )
Er was van alles te krijgen: vers fruit, wafels in de vorm van Mickey Mouse, yoghurt, gerookte zalm, warme maaltijden, allerlei soorten broodjes etc.

Na het ontbijt gingen we naar het Californian Adventure park. Er hing een hele leuke sfeer, de aankleding van het park was heel mooi! Gelukkig was het redelijk rustig in het park, zodat we alle attracties die we wilden doen ook konden doen. De langste wachttijd was 25 minuten voor Toy Story mania, een nieuwe attractie zonder Fastpass. Maar die was leuk!!! Briljant gemaakt!

m_ Mylla moest en zou Minny Mouse-oren, daar had ze het al in Nederland over...Bij deze dus...

We zijn zeiknat geworden in de Grizzly River Run (een wildwaterbaan), maar door het warme weer maakte dat niet zoveel uit.
En Patric en ik moesten natuurlijk een keer in de California Screamin’, een achtbaan waar je wordt afgeschoten, erg leuk! Hij was ook lekker lang!
Doordat het zo rustig was, hebben we op ons gemak alle andere attracties ook kunnen doen. Heerlijk !
Aan het eind van de dag was er een parade van Pixar-filmfiguren, heel erg leuk om te zien!

8 juli 2008

De volgende dag hadden we het Disneyland-park gepland. We hadden een Early Entry, wat betekende dat we al om 7.00! het park in mochten. 7.00 uur redden we net niet, maar half acht zaten we al in de eerste attracties.
Dit park heeft veel weg van Disneyland Paris met ook een aantal dezelfde attracties. Sommigen zijn net iets anders (bv. Big Thunder Mountain) en met de aankleding en afwijkende attracties is het weer heel erg leuk.
We kunnen 's ochtends al heel veel doen.
M&M met PLuto

‘s Middags zijn we even teruggegaan naar het hotel, waar we even in het zwembad zijn gaan relaxen. Voor de kinderen was het alleen even wennen aan al die Amerikaanse regeltjes:

• NIET RENNEN,
  • 1 PERSOON OP DE GLIJBAAN,
  • METEEN WEG UIT HET GLIJBAAN-ZWEMBAD,
  • NIET AAN HET TOUW HANGEN,
  • NIET OP DE SCHOUDERS VAN JE MOEDER ZITTEN IN HET BAD,
  • ETC....

Ondanks dat was het toch wel even lekker afkoelen, zo op het warmste moment van de dag.

Daarna weer terug naar het park. Hier was het inmiddels wel drukker geworden en over het geheel genomen is het een stuk drukker dan in het andere park. Waarschijnlijk gaan mensen met een pas voor 1 dag toch sneller naar het Disney-park.
‘s Avonds was er een mooie show bij het water (Fantasmic), maar ik voelde dat Mylla, die op mijn schouders zat, in slaap begon te sukkelen. Ik ben met haar dus maar naar het hotel terug gegaan. Een uurtje later kwam de rest ook thuis, want het vuurwerk was door de harde wind afgelast. We hoorden dat dit wind in hogere luchtlagen was, want wij merkten er niet zo gek veel van.

9 juli 2008

overnachting: Days Inn & Suites Anaheim

OntbijtDe laatste dag werden we verrast door geklop op de deur. Roomservice!!
Patric en ik waren vandaag 10 jaar getrouwd en Lies had een ontbijt op bed geregeld :-) Ook kregen we van de kinderen leuke kadootjes.

Na het ontbijt zijn we eerst naar Mickey’s Toontown gegaan, een klein stadje, waar Mickey en zijn vriendjes wonen. Erg leuk voor kleine kinderen, maar Mick en Mylla beginnen hier toch wel iets te groot voor te worden.
Daarna hebben we in beide parken nog een aantal attracties gedaan die we echt nog wilden doen.

Ook gingen we naar een voorstelling van Alladin, in een prachtig theater, waar we ‘Priority Seating’ hadden. Ze hadden de personages heel goed gekozen.
Alladin
Ze pasten zowel qua uiterlijk als qua stemmen heel goed bij de film. We hebben ons rot gelachen om de Geest!

Mick wilde heel graag de Star Wars Jedi-training doen.
Bij een speciaal podium werd uit een grote groep kinderen een aantal uitgekozen, die met een Jedi-cape om, en een Light-saber een ‘training’ kregen. Daarna kwam Darth Vader het podium op, gevolgd door Darth Maul, en mochten ze om de beurt tegen een van deze figuren ‘vechten’.
Gelukkig werd Mick uitgekozen!! Daar stond hij dan...Hij verstond niks van wat er werd uitgelegd, maar keek goed naar de andere kinderen. Hij koos voor Darth Maul om tegen te vechten, want die had een ‘dubbele light-saber’ en was dus moeilijker :-)
Na afloop kregen alle kinderen een mooie certificaat.
Jedi
Als afsluiting hebben we in het restaurant waar we begonnen ook weer gedineerd. Heerlijke uitgebreid buffet met veel keuze....en veel toetjes......

‘s Avonds konden we vanuit ons nieuwe hotel (waar we ook vóór Disney logeerden) weer van het vuurwerk genieten.