Canada and USA 2010

22 juli 2008

overnachting: Luxor, Las Vegas

Route dag 26

Na een heerlijk en alweer goedkoop ontbijt in ons hotel vertrekken we naar Las Vegas.
Onderweg stoppen we even langs de Highway (ahum) om een Joshua-tree op de foto te zetten. Daarna rijden we in één keer door naar Las Vegas.
Joshua Tree
Het is nog vroeg, maar we gaan toch kijken of we in kunnen checken bij het Luxor-hotel. Vanochtend heeft Patric nog een tweede kamer geregeld, omdat het toch wel lekker is om de laatste dagen wat meer ruimte te hebben. We slapen tenslotte toch al 4 weken met z’n vijven in één kamer (soms in een huisje met meer slaaplamers of in een suite met 2 kamers, maar toch...).
Na een beetje onderhandelen door Patric kunnen we deze twee kamers opwaarderen naar Spa-Suites...Nu hebben we twee kamers naast elkaar op de hoek van de piramide, die door een tussendeur met elkaar verbonden zijn.
Als we de deuren opendoen, blijken de kamers enorm! Supergrote badkamers, een aparte zitkamer en in beide kamers een Jacuzzi onder het schuine glazen raam!
In totaal hebben we hier nu:

• 4 televisies
  • 4 telefoons
  • 2 koelkasten
  • 4 strijkijzers
  • 2 mega-badkamers
  • 2 jaccuzi’s
  • en héééééééééél veel ruimte!

Wauw! Dit is de vakantie afsluiten in Las Vegas-stijl :-)
Luxor Luxor
We gaan nog even naar de Premium Outlet Stores, maar het is niet overdekt, dus als je niet in een winkel bent, val je bijna flauw van de warmte (109 Fahrenheit). De Outlets die ik eerder met Lies heb bezocht, waren lekker overdekt, dus overal koel....
Zeker door de gunstige Dollar-koers t.ov. de Euro zijn veel dingen toch wel erg goedkoop. We kopen vooral bij de Tommy Hilfiger-store flink in.

We bezoeken nog de leeuw bij de MGM-Grand. Hij heeft niet zo heel erg veel ruimte, maar het schijnt dat er zo’n 30 leeuwen en leeuwinnen op een ranch buiten Las Vegas wonen, die om en om een paar uur in dit verblijf aanwezig zijn. Daarna gaan ze weer terug naar de ranch....
Nadat we er gegeten hebben, wordt de leeuw net gevoerd. De kinderen vonden het prachtig om de reus van heel dichtbij te kunnen bekijken!

Na MGM-Grand gaan we nog even langs de M&M-winkel, waar ze heel slim een heel imperium rond de beroemde snoepjes hebben opgebouwd. Op 4! verdiepingen kun je je vergapen aan allerlei merchandise en natuurlijk tientallen kleuren M&M-snoepjes.
M&M
Terug in het hotel moeten we natuurlijk van de Jacuzzi's gebruik maken! Lies doet een beetje douche-gel in het bad, en Mick en Mylla hebben grote lol om de megaberg schuim die volgt! Uiteindelijk liggen ze rond 22.30 uur in bed. Morgen, onze laatste dag :-), kunnen ze een beetje uitslapen.....