Canada and USA 2010

2 San Franciso

28 juni 2008

overnachting: The Wharf Inn, San Francisco

Na een onrustige nacht vanwege de jetlag waren we op tijd wakker.
Het ontbijt was voor amerikaanse (hotel-)begrippen best uitgebreid, en Mick probeerde allerlei nieuwe dingen uit.
Zwembad
Na het ontbijt gingen Patric en ik (Marisol) onze huurauto ophalen, terwijl Lies met de kinderen in het hotelzwembad ging zwemmen. Hoewel het een piepklein zwembad was, hebben ze zich er goed vermaakt. We hadden dit hotel speciaal uitgezocht vanwege het binnenzwembad, wat lekker warm is 's morgens vroeg....
Ondertussen werden Pat en ik met de airtrain (een soort onbemande metro) naar het Rental Station gebracht. Al snel konden we de auto ophalen, en YES YES YES, we kregen een Dodge Grand Caravan mee :-)
Alle ruimte voor onze bagage achterin en heerlijk royale plaatsen voor ons allemaal. We drukten op wat knopjes en tot onze verbazing gingen de schuifdeuren achter automatisch open. We waren net twee kleine kinderen op ontdekkingreis :-)
Zonder kleerscheuren reden we terug om de rest op te halen en wat inkopen te doen bij Safeway. Heel fijn dat de Mio-navigatie van Lies hier werkt! Met een flinke koelbox op de achterbank spoeden we ons naar het hotel voor de komende dagen, Wharf Inn, vlak bij Fishermans Wharf...

En het eerste hotel waar we waarschijnlijk niet meer welkom zijn :)

Omdat we niet zo veel tijd hebben, gaan we na het inchecken meteen naar Pier 33, voor ons bezoek aan Alcatraz. Helaas is het weer wat somber, zodat we niet al te mooie foto's van de skyline van San Francisco kunnen maken. Maar het bezoek aan The Rock maakt veel goed.
Alcatraz
We moeten even de medewerker van Alcatraz overtuigen dat er ECHT audiotours in het nederlands bestaan (het staat duidelijk op de bordjes onderaan :-), maar dan kunnen we beginnen. Het schijnt wel indrukwekkender te zijn in het engels, maar we gaan toch voor het gemak. En zo kunnen de kinderen het ook goed volgen. Ook al is het geen Sennheiser Guideport, het werkt toch wel redelijk goed.
Mylla is het op een gegeven moment een beetje zat, doordat ze wat moe wordt aan het einde van de dag. Maar zeker met de verhalen erbij is het een erg indrukwekkend bezoek!

Als we terugkomen, zijn we allemaal moe en hongerig, dus we willen snel eten. We gaan naar Wipe-out in Fisherman's Wharf, waar we meteen een tafel krijgen. Het is in een restaurant in echte Californian Surf-style, dus dat was wel gepast. We hebben er heerlijk gegeten, en zijn daarna teruggegaan naar het hotel.
Mylla was letterlijk binnen 1 minuut onder zijl, en Mick volgde niet veel later.

Helaas is het, op het moment dat ik dit typ 4.30 's morgens en zijn we allemaal klaarwakker, gaaap!
Aangezien we toch op tijd de stad in willen, vermaken we ons nu nog een beetje en dan kunnen we mooi op tijd bij de cablecars zijn. Hopelijk zijn we de drukte dan wat voor....We gaan waarschijnlijk om 7.00, en daarna wat ontbijten in de stad.... groetjes vanuit San Francisco, Marisol