Canada and USA 2010

28-29 Las Vegas - Amsterdam

24-25 juli 2008

We zijn vanochtend om 4 uur opgestaan en nadat we de laatste spullen nog in de koffer haddden gedaan, hebben we de bellboy gebeld om de koffers op te komen halen en een shuttle-bus te regelen. Doordat we toch wat meer spullen dan op de heenweg hadden, werden dit uiteindelijk twee shuttles die ons naar het vliegtuig brachten.

Nadat we hebben ingecheckt, hebben we nog even een (simpel) ontbijtje genomen. Er was nog niet heel veel open, dus we waren we noodgedwongen op Starbucks aangewezen :)

De vlucht verliep goed en we kwamen op tijd in New York aan. Met de airtrain moesten we naar een andere terminal en gelukkig werden de koffers helemaal naar Amsterdam doorgelabeld, want het was toch nog wel een aardig stukje lopen en rijden. We moesten nog wel even langs de incheckbalie om onze koffers (die in Las Vegas waren ingecheckt) te laten registreren. Gelukkig mochten we met voorrang naar de balie en hoefden we niet achter in de rij aan te sluiten.

Daarna maar even wat eten: Na bijna 4 weken -de 1e keer was in San Francisco toen we er door de drukte bij het Rainforest Cafe noodgedwongen kwamen- hebben we bij de McDonalds gegeten. Terwijl Marisol en ik (Patric) gingen bestellen ontmoette Mick twee Nederlandse jongetjes waarmee hij wat Pokemon cheats (voor de Nintendo DS) uitwisselde.
Na het eten gingen we direct door naar de Gate en konden we boarden. Hier bleek dat er toch iets mis was gegaan met het inboeken van de koffers, want het duurde enige tijd voordat ze er achter waren hoe alles zat. Maar goed, uiteindelijk leek alles wel in orde te zijn en konden we als één van de laatsten het toestel in.
Het vliegtuid reed op tijd de taxibaan op, maar het duurde om onverklaarbare reden nog 1,5 uur voordat we echt opstegen. De hele tijd stonden er heel veel vliegtuigen op de taxibaan en het leek of er veel toestellen eerder vertrokken die pas net van de gate af kwamen.
Hierdoor kwamen we dus veel later in Londen aan en moesten we ons erg haasten om de aansluitende vlucht te halen. Flink doorlopen en bij de security zoveel mogelijk voorbereiden om alles vlot te laten verlopen.

Toen we kwamen aanrennen bij de gate , was het precies 8.20 uur; de tijd dat de gate eigenlijk zou sluiten. Op het moment dat we bij de balie aankwamen, werd er echter net omgeroepen dat men kon gaan boarden. Wij stonden dus vooraan en waren uiteindelijk één van de eersten in het toestel.
Aangezien het een klein toestel was, verliep alles snel en kwamen we mooi op tijd in Amsterdam aan.
Wonder boven wonder kwamen zelfs alle koffers (inclusief de met kleding gevulde koelbox) de lopende band afrollen. De koelbox zelf was wel wat beschadigd, maar alles zat er nog netjes en zonder beschadigingen in.

Al met al hebben we een fantastische vakantie gehad met heel veel hoogtepunten. Ook de kinderen hadden het heel erg naar hun zin en hebben zich erg goed gehouden tijdens deze rondreis. Ze praten nog honderduit en het gaat niet alleen over Disneyland en Seaworld :)
Ook de natuur vonden ze prachtig en ze vonden het ook erg leuk om elke keer weer in een ander hotel/motel te overnachten.
Voor ons was het ook leuk om dit weblog LIVE bij te houden en om alle reacties te lezen. Waarschijnlijk zullen we delen hiervan overnemen op onze (vakantie-)website. (NOTE --> dat is inmmiddels dus gedaan op de site, dit je nu bekijkt)

Bij het uitzoeken van de foto's en het maken van de Bluray-film zullen we nog heel veel napret hebben.