Canada and USA 2010

21 Zion N.P.

17 juli 2008

overnachting: Desert Pearl Inn, Springdale

Vanochtend vertrekken we vroeg met de gratis shuttle-bus naar de canyon van Zion National Park. Aangezien de temperaturen hier snel oplopen, willen we zo veel mogelijk in de ochtend wandelen.
We hebben drie korte trails uitgezocht, zodat de kinderen ook mee kunnen. We beginnen achter in de canyon bij de Riverwalk, een makkelijke, maar leuke tocht langs de rivier.

Voordat we beginnen, schuiven we nog even snel een broodje naar binnen. Mick wordt daarbij flink dwars gezeten door een opdringerige eekhoorn, die we weigeren te voeren....(zoals het hoort)
Mick met eekhoorn
De wandeling is ongeveer 3,5 kilometer en als je wilt, kan je er verder lopen naar de Narrows. Hier moet je een deel door de rivier waden, en dat leek ons, met nog meer tochten voor de boeg, geen goed idee.

Na deze tocht zet de shuttlebus ons 2 haltes verder af bij Weeping Rock, een overhangende rots, waar water door de rots naar beneden druppelt. Lekker verkoelend, want het begint om 11.00 uur al aardig warm te worden.
Tussendoor hebben we even ijs en koffie gehaald bij de Zion Lodge, en daarna de laatste trail naar de Lower Emerald Pool.
De kinderen beginnen flink vermoeid te raken, maar wandelen toch stevig door. We hadden verwacht/gehoopt dat ze in de Pool even konden pootjebaden, net als bij de watervallen in Yosemite, maar helaas was alles afgezet. Ondanks dit was het toch een mooie plek om even langs te gaan. Patric en ik liepen een klein stukje verder, waardoor we een mooi uitzicht hadden op de omgeving.
Emerald Pool
Na deze tochten (ongeveer 6 km door de bergen heen) zijn we teruggegaan naar ons hotel.
Lies is met de kinderen naar het zwembad gegaan, maar Patric en ik zijn met de auto even doorgereden via de Kolob Terrrace Road naar Kolob Reservoir, waar we onderweg prachtige uitzichten hadden op zowel de rode rotsen als op groene weides en valleien.
Zion Uitzicht
We zagen in de verte flinke onweersbuien aankomen, en besloten toen maar terug te gaan. Rond 17.30 uur waren we weer terug en hebben toen lekker gedineerd bij The Spotted Dog (lekker maar wat weinig :-) ) en als toetje een ijsje even verderop.

Als afsluiting hebben de kinderen hier tegenover het hotel 2 zakken zand gekregen met daar in fossielen en kristallen, die ze bij een waterrad mochten zeven, uitspoelen en uitzoeken. Morgen verlaten we dit prachtige plekje en gaan door naar Page.