Canada and USA 2010

23 + 24 Kaapstad - Amsterdam (Marisol, Mylla en Lies)

23 Kaapstad (Patric en Mick)

24 + 25 augustus 2012

overnachting: Mandela Rhodes Place, Kaapstad

We hebben een hele slechte nacht gehad. Mick werd steeds maar zieker en wij hebben de hele tijd liggen piekeren hoe we de terugvlucht nu moesten aanpakken.
Vroeg in de ochtend waren we er zelf wel uit; Mick kon zo niet terugvliegen. Het zou echt mis kunnen gaan met zijn trommelvliezen o.i.d.
Om alles 100% zeker te weten, willen we een dokter laten komen.
Als we het bij de receptie navragen, geven ze aan dat zij kunnen bellen en zorgen dat er een dokter naar onze kamer toekomt...Dat is nog eens handig !

De dokter komt en bevestigt dat Mick inderdaad een dag of drie nog niet mag vliegen. Wij gingen hier eigenlijk al vanuit en hadden al wat voorbereidingen getroffen door o.a. de reisverzekering te bellen om na te vragen hoe e.e.a. in zijn werk zou gaan als Mick met één van zijn ouders zou moeten blijven.
We verlengen voor twee personen onze overnachtingen in dit hotel in ieder geval tot maandag, aangezien dat de richtlijn is die de dokter aangaf.
Het lijkt ons het beste dat ik (Patric) bij Mick blijf. Ik ben inmiddels al gewend aan het links rijden en het lijkt ons ook veiliger.

We herpakken de koffers, zodat het meeste vandaag al met het vliegtuig mee kan, maar dat de spullen voor Mick en mijzelf wel hier blijven. Daarbij moesten we er natuurlijk rekening mee houden dat we niet op één van de vluchten overgewicht zouden krijgen, terwijl er op de andere ruimte zat zou zijn.
Uiteraard bel ik ook naar mijn werk, want ik moet eigenlijk a.s. maandag al weer beginnen.....

Buiten zijn verstopte sinussen en wat vermoeidheid voelt Mick zich inmiddels al wel wat beter. De rest moet straks naar het vliegveld en het is wel prettiger als hij mee kan.

's Middags rijden we naar het vliegveld. Het inchecken duurt behoorlijk lang. Oorspronkelijk hadden we een vlucht naar Londen, maar zijn een tijd terug geïnformeerd dat deze geschrapt was en dat we eerst naar Johannesburg moeten. Op één of ander manier was dit inderdaad het geval, maar stond nog niet goed in het systeem. Ook moesten we natuurlijk uitleggen dat er maar drie van de vijf personen meegingen.Uiteindelijk was alles in orde en konden ze vertrekken.
Het was wel vreemd om ze zo weg te zien gaan, terwijl Mick en ik nog achterbleven.

Ik breng de auto terug en neem daarvoor in de plaats een kleinere terug. Dat is in de stad toch wel wat praktischer en de 4-wheel drive hebben we toch niet meer nodig.
Aangezien ik hier uiteraard geen reservering voor heb, duurt het allemaal wat lang, maar uiteindelijk rijden we weer terug naar Kaapstad.
Omdat ik wil dat Mick de rest van de dag rustig aan kan doen, halen we nog wat boodschappen, zodat ik vanavond zelf kan koken....
Table Mountain Daarna gaan we terug naar het hotel.
Zo gezegd, zo gedaan. We doen het vanavond rustig aan.
Terwijl we af en toe een update krijgen over de terugreis van de dames, kijken wij wat tv, doen wat spelletjes en genieten van het uitzicht vanuit onze kamer. Ik zorg dat Mick goed zijn neus sprayt en stoomt, zodat hij hopelijk zo snel mogelijk weer in staat is te vliegen.

P.S. Ik zal het verslag verder wel bijhouden, maar aangezien Marisol er niet meer bij is, zullen er wel minder foto's zijn en in ieder geval van mindere kwaliteit.

<< naar dag 22 terug naar begin Zuidafrika terug naar begin pagina naar dag 24>>