Zuidafrika 2012

15 augustus 2012

overnachting: Knysna Quays

Garden Route

Vanochtend ga ik (Marisol) vroeg al even naar het strand om wat foto’s te maken. Door de bewoling (1e keer !) hebben we geen mooie zonsopkomst, maar de wolken lenen zich wel voor wat mooie foto’s. Jeffrey's Bay
Even later komen Mylla en Mick ook naar buiten. Vanaf de rotsen kijken we naar de surfers en de honden van 1 van hen. Die rennen het hele strand af om niets van de verrichtingen van hun baasje te missen.

Als we op ons gemak hebben ontbeten, vertrekken we richting Knysna. Hierbij rijden we het eerste stuk van de beroemde Garden Route.
Onderweg stoppen we bij de Tsitsikamma Canopy Tours voor een tocht door de boomtoppen via ziplines. Iedereen gaat mee
We kunnen meteen met 2  andere mensen mee, dus hoeven we niet te wachten. Na de tour krijgen we een lunch, terwijl op dat moment de DVD afgerond wordt. Die laten we maken om zo wat leuke beelden te hebben. (we hebben zelf alleen foto's gemaakt met een kleine pocket-camera. Aangezien we hiervoor het kabeltje zijn vergeten, volgen de foto's wel als we weer thuis zijn)
Na een korte briefing krijgen we het tuig om en gaan we met een auto naar het beginpunt. Mick gaat heel stoer als eerste! Mylla vindt het nog wat spannend, dus die wil graag achter Patric aan. Maar ze gaat ook gewoon mee en vindt het geweldig!
De afdalingen worden steeds langer en sneller, echt heel leuk! We zippen over een kloof 30 meter boven de grond. Na 10 ziplines is de tour afgelopen en moeten we een flink stuk klimmen naar een punt waar we opgepikt worden met een auto. Terug bij de organisatie krijgen we de lunch aangeboden, die na de inspanning heerlijk smaakt. Ineens zien we op een van de tv’s in het restaurant de DVD van onze groep voorbij komen, echt heel grappig!

Daarna rijden we een klein stukje verder het National Park van Tsitsikamma in.
Bij de kust zien we dat de golven flink tegen de rotsen aan beuken. Tsitsikamma
We parkeren de auto en lopen richting het begin van de hiking trail. Omdat de wandeling die we willen doen flink stijgt en daalt, besluiten Lies en Mylla bij het restaurant te blijven. Patric, Mick en ik gaan met z’n drieën richting de Suspension Bridge over de mond van de Stormsrivier.
Door het regenwoud moeten we flink klimmen en dalen, maar na een klein half uurtje zijn we er. Suspension Bridge Stormsriver Mouth
Het weer is wel wat omgeslagen, maar het is nog niet koud. We kunnen maar kort blijven, omdat we in ieder geval voor 5 uur in Knysa moeten inchecken voor onze overnachting...
Als we terug komen bij het restaurant hebben Lies en Mylla al wat klipdassies gespot, soort marmotten. Ze hebben een klein stukje rond het restaurant gewandeled en zich zo prima vermaakt.

Dan vervolgen we onze weg naar Knysna, nog en kleine 100 km rijden. Onderweg is een grote politiecontrole (de 2e voor Patric  ;-), waar de politie-agent nog nooit een internationaal rijbewijs heeft gezien. Ik dacht dat zo’n ding juist bedoeld was om twijfels weg te nemen, maar dit riep juist twijfels op. Patric legt uit wat het is en weifelend zegt de agent "oke"...haha. Gelukkig mochten we gewoon verder........

We komen op tijd aan in Knysna en checken in bij de Knysna Quays. We krijgen een mooi appartement aan het water. Beneden zijn een grote woonkamer, keuken en een terras aan het water. Boven zijn twee badkamers en drie slaapkamers. Voldoende ruimte voor iedereen dus.Knysna Quays
De auto kunnen we in de garage zetten. Dat is wel handig, want dan is het niet nodig om alle koffers uit de auto te halen. We pakken alleen de dingen die we nodig hebben en laten de rest voor de volgende keer liggen.
Er is ook een wasmachine, dus daar maken we direct gebruik van. We kunnen inmiddels wel weer wat schone spullen gebruiken.

's Avonds eten we in een restaurant aan de haven. Ook al is het al donker, het uitzicht is toch leuk. Overal branden lampjes.
De menukaart is erg divers en we nemen allemaal wat anders. Sushi voor Marisol, een oosterse wokschotel voor Patric en Lies kiest voor gegrilde vis. Mylla besteld spare-ribs en Mick eet van iedereen wat mee. Hij is erg moe van alle inspanningen en indrukken tot nu toe. Zodra we terug in het appartement komen, gaat hij ook direct naar bed. Morgenochtend kunnen we rustig aan doen, dus hopelijk kan hij uitslapen om zich wat op te laden voor het laatste deel van de trip.

<< naar dag 13 terug naar begin Zuidafrika terug naar begin pagina naar dag 15>>