Zuidafrika 2012

12 augustus 2012

overnachting: Belaire Suites, Durban

St-.Lucia - Durban

Als we vanochtend wakker zijn, pakken we eerst onze spullen in en zetten deze alvast in de auto. We proberen ze alvast een beetje "vliegtuig-klaar" te maken, want morgen hebben we een tussenvlucht naar Port Elizabeth.
We zetten de meeste spullen alvast in de auto en gaan dan ontbijten. We genieten nog één keer van het uitgebreide ontbijt wat we deels van het buffet kunnen pakken en deels (de warme dingen) door de eigenaar/gastheer en zijn huishuidsters wordt geserveerd. Tot nu toe hebben we de Guesthouses waar we in hebben geslapen erg goed ervaren.Parkers B&B
Hier in St.Lucia hadden we achteraf misschien wat meer van de omgeving willen zien (Cape Vidal, boottocht, etc), maar het guesthouse nodigde wel uit om in de relaxing mode te gaan.
Waarschijnlijk hadden we dat ook wel een beetje nodig na alle ervaringen van de afgelopen dagen. En zo zijn we ook weer opgeladen voor alles wat er nog gaat komen...

Na afscheid te hebben genomen vertrekken we. Vlak daarvoor komen de moeder en dochtertje van de eigenaar ook nog even snel gedag zeggen.

We rijden in zo'n drie uur naar Durban. Dit is eigenelijke de eerste echte grote stad waar we deze vakantie in komen.
Durban
We rijden direct door naar Ushaka Marine World. Aangezien het aan de kust inmiddels behoorlijk waait en een stuk kouder is, gaan we niet naar het Wet & Wild Waterpark, maar kiezen we voor het Sea World gedeelte. Hier zijn veel aquaria en Mick kan mooi aan iedereen laten zien welke vissen hij tijdens het duiken heeft gezien.
Ushaka
Het is niet zo heel groot park, maar toch wel leuk om een paar uurtjes rond te kijken.

Aan het einde van de middag rijden we naar ons hotel. Aangezien we veel slechte dingen hadden gehoord over de veiligheid in Durban hebben we geprobeerd om een beetje aan de goede kant te zitten.
Het hotel zit aan de boulevard en het ziet er heel netjes uit. Voor R5,= (= 50 eurocent !!!) kunnen we op het bewaakte parkeerterrein parkeren.
We hebben twee kamers met uitzicht op zee. Dat ziet er toch wel mooi uit...
Durban
Onder het hotel zit een goed restaurant waar we 's avonds gaan eten. Iedereen neemt iets anders, maar aangezien in Durban een grote Indiase gemeenschap zit, nemen Marisol en ik (Patric) natuurlijk een lekkere Curry

<< naar dag 10 terug naar begin Zuidafrika terug naar begin pagina naar dag 12>>