Madeira 2016

15 Funchal - Amsterdam

4 augustus 2016

Vandaag is het weer tijd om richting huis te gaan.
Voor het ontbijt breng ik vast een deel van de bagage naar de auto. Het meeste hadden we gisteren tussendoor al ingepakt.
We ontbijten nog wat en gaan daarna richting het vliegveld. Alles gaat wel soepel, ook het inleveren van de auto is vrij vlot gedaan.
Het is een klein vliegveld, dus bij de incheckbalie en security is het niet zo heel druk.
We kijken nog even op het viewing deck naar de vliegtuigen die aankomen en vertrekken. Ook ons toestel zien we landen. Hij is wat later dan verwacht. Later hoorden wel dat hij een extra rondje moest vliegen, doordat er nogal harde wind over de landingsbaan waaide.

Ondanks dat het vliegtuig wat later was aangekomen, vertrokken we redelijk op tijd.
Door de harde wind, schudde het toestel tijdens het opstijgen wat, maar verder was het een rustige vlucht.
We hadden wind mee, dus de vlucht was ook nog iets korter.

Zo kwam er weer een einde aan de vakantie.

Wij vonden het een heel leuk eiland. Het was heel divers en ruiger dan we vooraf verwacht hadden. Ook al zijn er in de bergen heel veel kleine bochtige weggetjes, alles is heel goed begaanbaar.
Uiteraard zijn er altijd dingen die je nog had willen doen (zo is een wandeling naar Pico Ruivo er niet van gekomen), toch hebben we veel gedaan en gezien.