Madeira 2016

1 Amsterdam - Funchal - São Gonçalo

21 juli 2016

overnachting: Ocean Garden Hotel

Vandaag moeten we vroeg op. We worden namelijk al om 3.15 uur opgehaald om ons naar Schiphol te brengen.
Marisol was al wat eerder wakker geworden en Mick bleek helemaal niet geslapen te hebben. Echte puber.....
Mylla was niet helemaal lekker, maar knapte gelukkig op toen ze direct na aankomst op het vliegveld "het er even uit had gegooid". Gelukkig was er net op tijd een zakje voor handen

Het was nog niet druk op het vliegveld (logisch rond deze tijd) en we waren thuis al ingecheckt, dus alles verliep vrij vlot. We moesten even wennen aan de self-service bagage drop-off, maar ook dat lukt wel.
De speciale drone-batterijen werden wel even grondig geinspecteerd. Daar hadden we al op gerekend, dus het was geen verrassing.

Verder liep alles soepel, dus zaten we snel in het vliegtuig en waren we vlot onderweg.

Het was een rustige en voor ons niet zo'n lange vlucht (bijna 4 uur). Alleen was Mylla nu beter, maar werd MIck halverwege de vlucht ziek. Voor zover we konden inschatten, kwam dit echt door slaaptekort. Door de hele nacht wakker te blijven, had hij zijn persoonlijke jetlag gecreëerd en daar kan je je behoorlijk slecht door voelen. Het ging de rest van de dag een beetje met ups en downs met hem.

Na aankomst moesten we een tijdje wachten tot onze koffers er waren, maar ook dit jaar was gelukkig alles weer compleet aangekomen.
Doordat we als één van de laatste naar buiten kwamen, stond er al wel een behoorlijke rij bij de car-rental. Daar moesten we dan ook wel een tijd wachten voor we aan de beurt waren.
Voor ons in de rij was er al een paar keer een discussie over upgrades in grootte en/of naar diesel, omdat dat in de bergen toch echt wel nodig was.
Toen we uiteindelijk aan de beurt waren, vroeg hij me welke auto we vandaag zouden willen, waarop ik antwoorde dat ik hun beste auto wilde, zonder voor een upgrade te betalen. Hij moest daar wel om lachen en zei dat hij ging kijken wat hij kon doen.
Ik weet nie of hij echt iets speciaals moest doen, maar na een telefoontje kregen we de papieren mee om de auto op te halen. Een redelijk nieuwe Renault Megane, diesel en met grote kofferbak, dus al onze spullen gingen er makkelijk in. Daar zijn we natuurlijk wel blij mee.

Ook al was het nog wat vroeg, we reden toch al vast rustig naar ons eerste hotel. Misschien hadden we geluk en waren onze kamers al beschikbaar.
En dat bleek zo te zijn. Altijd fijn om vast de spullen in je kamer te kunnen zetten
Het hotel ligt heel mooi op de rand van een berg, met mooi uitzicht over zee en op Funchal.
Direct aan het hotel zit een restaurant waar we eerst maar eens zijn gaan lunchen.
Daarna naar het zwembad op het dak. Aangezien we al een lange dag achter de rug hebben is het wel lekker om even rustig aan te doen.
Toen we vanochtend aankwamen was het nog wat lichtbewolkt, maar inmiddels is het helemaal open getrokken.

Toen we naar het zwembad liepen, had Mick ontdekt dat er ook een pooltafel stond. Daar wilde hij wel even gebruik van maken.
We moeten even uitzoeken hoe het met het betalen van de muntjes zit, maar al snel kunnen we wat ballen stoten en spelen een paar potjes. Als we uitgespeeld zijn, gaat Mick even uitrusten op de kamer en halen Marisol, Mylla en ik wat eerste boodschappen bij een supermarkt in de buurt.

Mick is inmiddels vast in slaap gevallen en niet meer wakker te krijgen. 's Avonds leg ik hem even uit dat we in het restaurant gaan eten (wat hij zich de volgende dag niet meer kan herinneren) en leg voor de zekerheid even een briefje neer waar we zijn. Het eten is prima, uiteraard met een lokaal wijntje en het uitzicht is perfect.
Eén van de obers maakte constant grapjes, wat Mylla natuurlijk heel genant vond