Canada and USA 2010

5/6 augustus 2010

overnachting: thuis

Het zit er weer op :(
Vandaag vliegen we (weer via Londen) terug naar Nederland.
Gisteren hebben we geregeld dat we de auto een dag langer zouden houden. In eerste instantie was het plan dat we gisteren de auto gisteravond zouden inleveren. Dan konden we ons vandaag vermaken in de binnen- en buitenzwembaden van het hotel. Aan het einde van de dag zouden we ons dan met de Airport shuttle op het vliegveld laten afzetten.
Aangezien we gisteren dus een aantal keer naar het ziekenhuis moesten en Marisol ook vandaag nog voordat we weggingen nog een keer aan het infuus moest, hebben we de auto maar gehouden. Dat gaf ons toch wat meer flexibiliteit.

's ochtends zijn we eerst gaan ontbijten bij de Denny's vlakbij ons hotel. Hier waren we wel een beetje te enthousiast, want de tafel werd overdadig vol gezet met allerlei lekkere dingen.
Na het ontbijt ben ik met de kinderen gaan zwemmen, terwijl Marisol de rest van de koffers in ging pakken. Ik had gisteren al wel een start gemaakt, maar door al het ziekenhuisgedoe was nog niet alles klaar. Nadat we uitgezwommen waren (hoewel M&M daar anders over dachten :) ) hebben we alle spullen in de auto geladen en gingen we weer op weg naar het ziekenhuis. Daar hebben we Marisol achtergelaten en zijn wij naar een winkelcentrum geweest om nog wat laatste souvenirs te kopen. Uiteraard ging een ijsje er ook wel weer in...
Marisol zou na een ongeveer een uur weer klaar zijn. Toen we daar aankwamen was ze inderdaad net weer klaar. De behandeling moest genoeg zijn om in Nederland te komen en daar voor verdere behandeling naar de dokter te gaan (Dit bleek ook zo te zijn en inmiddels is alles weer helemaal genezen). Vervolgens weer even heerlijk eten in de foodcourt, waar we een paar Thaise gerechten hebben gedeeld.
Na deze maaltijd was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan. We leverden de auto in, wat erg vlot ging. Ook het inchecken was snel gedaan. De extra tas met hengels had uiteraard een vreemde afmeting en moesten we even bij een aparte balie afleveren. We hadden een aantal flessen Mapple Syrup, Huckleberry Syrup en Jam tijdens de vakantie gekocht. Deze zaten verspreid over verschillende koffers en de baliemedewerker raadde ons aan om ook deze koffers in te leveren bij deze apart balie. De koffers zouden dan extra voorzichtig behandeld worden.
Bij die balie moesten de koffers wel open en werden extra gecontroleerd op inhoud. Hij had extra veel interesse in de zakjes met zand die Marisol mee had genomen voor haar zandverzameling, maar alles mocht toch gewoon mee. We waren er benieuwd of alles weer netjes in Amsterdam aan zou komen.

Vancouver Airport Bij de Security Check hadden we echter een onaangename verrassing. Met het inpakken hadden we blijkbaar ook wat jam, honing en peanutbutter-jelly in een van de handbagage trolleys gedaan. Hier hadden we nooit bij stilgestaan. Waarschijnlijk waren we een beetje afgeleid door het vreemde einde van de vakantie, want normaal zijn we hier heel secuur in . We moesten dit dus inleveren, omdat deze (soort van) vloeibare dingen natuurlijk niet in je handbagage mee mogen. Helaas ... pindakaas.
Vancouver Airport

Bij de winkels na de check, zagen we nog wel een zelfde soort potje honing, dus die hebben we nog maar gekocht.

De vlucht verliep verder prima. Weinig turbulentie en doordat we allemaal behoorlijk veel geslapen hadden, leek de vlucht heel erg snel voorbij te gaan. We waren op tijd in London. We hadden een uur overstaptijd en dit is toch wel erg minimaal. Eer je uit het eerste toestel bent, is er wel wat tijd voorbij.
Bij de uitgang van de slurf stond een mevrouw van B.A. ons (en nog een Nederlands gezin) op te wachten. Zij lootste ons via alle kortste wegen en expresse wachtrijen door de douane, security, etc naar het deel van het vliegveld waar het volgende vliegtuig zou vertrekken.
Bij de Security weer alles door de scanners heen, blijkt het nieuw gekochte potje honing in een verkeerd soort sealbag te zitten !! We leggen even uit dat we deze na de douane in Vancouver hebben gekocht. De beveiligingsbeambte is bereid om een manager te bellen om de situatie opnieuw te bekijken. Dit is ons te veel moeite voor een potje honing. Zeker doordat we toch wel haast hebben om de volgende vlucht te halen.
Net op tijd zijn we bij het toestel en ook deze vlucht verloopt soepel.

Aangekomen in Amsterdam moeten we wel een tijd wachten op onze koffers. We denken in eerste in stantie dat deze in Londen zijn achtergebleven door de korte overstap. Even later komen de koffers toch aanrollen en alleen de hengels zitten er niet bij. Toen we dit gingen melden, konden ze inderdaad zien dat deze nog in Londen stonden. Ze zouden met een volgend toestel meekomen. Na een formuliertje te hebben ingevuld, beloofde de medewerker dat de tas de volgende dag thuis bezorgd zou worden. Deze belofte is ook netjes nagekomen. Eind goed, al goed.

Zo is er weer een einde aan deze fantastische vakantie gekomen. Het ging van het ene hoogtepunt naar het andere, maar dat is uit de rest van het verhaal wel duidelijk geworden. Dit deel van wereld blijft ons toch wel verbazen. We kunnen daarom niet echt een hoogtepunt aangeveven. Dat zijn er echt te veel. Uiteraard hebben we heel veel geluk gehad met al het wild dat we hebben gezien. Dit was voor Mick en Mylla natuurlijk geweldig (ook voor ons trouwens :-) ).
Nu lekker nagenieten van alle foto's, video's en herinneringen.......