Canada and USA 2010

3 augustus 2010

overnachting: Seaside Villa Motel, Powell River

Route Dag 26

Na het vis-drama ;-) van gisteren wilden we toch nog even gaan vissen. Het is namelijk heel erg leuk en spannend om een grote zalm te vangen. Als we op tijd weg zouden gaan bij Cluxewe-resort, hadden we in Campbell River nog een kleine twee uur om te vissen. Onderweg daar naar toe zag Patric opeens nog een zwarte beer over de weg rennen...
We besloten naar de Discovery Pier te gaan, een lange pier die in zee uitloopt. Je kunt daar gewoon vanaf de pier je hengel uitgooien. Wel moesten we nog een paar metalen stukjes aas kopen, want we waren er gisteren een paar kwijtgeraakt.
Discovery Pier
Op de pier was het nog niet zo druk,maar we zagen wel regelmatig zalmen zwemmen en/of uit het water springen. Volgends de kenners was felroze aas het beste voor de Roze Zalm die hier nu veel zwemt...
Mylla kon eerst niet zien of haar aas uit het water kwam, maar toen zag ze ineens gaten in de reling. Daar kon ze mooi door heen kijken...
Vissen Discovery Pier
Mick en Mylla hebben lekker wat gehengeld, maar helaas geen enkele keer beet...Wel ging Mick's hengel kapot en kwam zijn haak ook nog onder de pier vast te zitten....Aaaarch....En heel frustrerend, twee mannen liepen met een zalm van 33 kilo over de pier, hadden ze net gevangen....Nog meer aarch!
Vissen
Toen was het toch echt tijd om verder te gaan. We moesten de boot van 15.15 halen bij Little River en het was nog een stukje rijden. Met een flinke ijsbol gingen we op weg....
Het was rustig op de boot en we hebben nog een tijdje met een paar Nederlanders gesproken die net onderweg waren...
Toen we in Powell River aankwamen, was het rond 5 uur en gingen we meteen naar ons motel, Seaside Villa Motel....Niet een aanrader, alhoewel de uitbater ons wel een leuke tip gaf voor een zwemplek voor de kinderen. De lamp in de voorkamer hing scheef en het doet armoedig aan...Maar goed, het is voor een nachtje...
Als we even binnen zijn geweest, gaan we toch maar even de zwemplek uitproberen: Mowat Bay, ten noorden van Powell River. Het blijkt echt een leuke plek, met gras en een zandstrandje. De kinderen moeten wel hun sandalen aan, want in het water liggen wel kiezelstenen. Het water is flink koud, maar als M&M eenmaal door zijn, is het prima te doen. In het water drijven verschillende boomstammen waar ze op kunnen spelen.
Zwemmen
Na een half uurtje dobberen wordt het toch echt tijd om te gaan eten. We hebben tussen de middag niet echt geluncht, dus we lusten wel wat...We hebben geen zin om uitgebreid te gaan eten, dus voor het eerst deze vakantie gaan we even fastfood halen....Daarna nog even de laatste broodjes en dan naar het motel. Ik doe het laatste wasje en daarna nog even dit verslag typen....