Canada and USA 2010

27 juli 2010

overnachting: Holiday Inn Hotel & Suites, North Vancouver

Route Dag 18

Vanochtend was het een beetje feest: Ik ben jarig vandaag....
Mylla had gisteravond een aantal ballonnen opgeblazen en overal in de hotelkamer opgehangen. We doen het rustig aan, en rond een uur of 10 gaan we naar de Capilano Suspension Bridge, een 150 meter lange hangbrug over de Capilano-rivier. Op de parkeerplaats lijkt het nog rustig, maar in het park is het al aardig druk. Bij de kassa voor de eerste keer onze ANWB-pas laten zien deze vakantie, maar het geeft toch een aantal dollars korting. Het meisje bij de kassa vroeg zelf of we AAA-discount hadden.....
In het park gingen we meteen naar de Suspension Bridge. We hadden hem wat hoger boven de canyon verwacht, maar het was wel een lange brug.... Brug
Na de brug liepen we door een stukje bos heen waar rode huckleberries groeiden. Dit is een van de favoriete dingen van een zwarte beer....Wij probeerden ze ook maar eens uit, en alhoewel ze volgens mij nog niet helemaal rijp waren, smaakten ze heerlijk! Besjes
We stonden even te kijken bij een mevrouw die wat vertelde over een kleine valk op haar hand (een kestrel), en daarna liepen we door naar het Treetop Adventure. Hierbij loopt een pad door de bomen, die via hangbruggen met elkaar zijn verbonden.

Mick en Mylla konden een informatief boekje beplakken met stickertjes en als ze die op de juiste plek hadden geplakt, kregen ze een button. Ook konden ze door het park heen stempels verzamelen en aan het eind een 'oorkonde' krijgen. Het was behoorlijk warm, maar doordat we steeds in de schaduw van de bomen liepen, was het hier goed uit te houden. Bos
Onderweg even een ijsje eten, en daarna terug naar het hotel.
Daar hebben we even een uurtje uitgerust, waarna we voor de laatste keer gingen zwemmen in dit hotel. Voorlopig hebben we in de nieuwe overnachtingslokaties geen zwembad, dus moesten de kinderen hier nog even van profiteren....
Voor we gingen zwemmen, mochten M&M even in de fitnessruimte de loopbanden en fietstrainers uitproberen. Mick wilde even kijken hoe hard de loopband kon, maar stapte snel op de zijbalken....Dit was echt niet bij te houden! Na een berisping van ons ging het beter :-)
Rond een uur of 5 gingen we nog even naar een Mall in Noord-Vancouver, vlak bij ons. Die viel echter een beetje tegen en omdat we al aardig honger kregen, zijn we meteen doorgereden naar de Earls-vestiging vlak bij. We hebben weer 2 maaltijden gedeeld, en na afloop 3 toetjes. Heerlijk!!!!

Nu we weer terug zijn in het hotel, doe ik even de was, en typ ondertussen buiten bij 25. C dit verslagje. Patric gooit de kids in bed en pakt de spullen vast in. Morgenochtend verlaten we Vancouver en gaan we de laatste week in op Vancouver Island.