Disneyworld 2009

3 Animal Kingdom

19 oktober 2009

Maandag bezoeken we Disney’s Animal Kingdom.
Aniaml Kingdom
Wat een prachtig park! De natuur in dit park is zo mooi. En overal is zo briljant op details gelet…..

De Tree of life, in het midden van het park, heeft overal gebeeldhouwde dieren om de stam heen…
Tree Of Life Tree Of Life Tree Of Life

Safari We beginnen bij de Kilimanjaro safari’s.
In een enorme jeepbus rijd je een route van +/- 15 minuten over de Savanne van Afrika.

Safari Het is heel mooi aangelegd, en je ziet vrijwel nergens hekken o.i.d. zodat je het idee krijgt dat je echt vlak langs alle dieren gaat….

Zeker in de ochtendzon heb je echt het gevoel dat het geen aangelegd park is, maar dat je in de echte natuur aan het rondrijden bent.

Na dit mooie begin, was het wel tijd voor ontbijt. Dit gingen we doen in het Tusker House. Een gezellig ingericht restaurant met veel houten details. Alle Disney-figuren hadden hier hun safari-outfit aan.
Mickey

Na dit ontbijt gaan we te voet door de Pangani Forest Exploration Trail. Daar komen we o.a. langs de gorilla’s…
Gorilla

Nu waren we wel toe aan iets heftigers: Expedition Everest, een snelle achtbaan, waar de Yeti rond waant. De hele sfeer is hier in Tibet-stijl, met schitterende tempels, de typische vlaggenlijnen en beelden….
Expedition Everest
Overal is er weer schitterend op de details gelet. Het lijkt wel of je echt in Nepal bent.
Expedition Everest Expedition Everest Expedition EverestAls je naar het begin van de achtbaan loopt, is alles gemaakt als een soort museum. Hier is van alles te zien is over expedities op zoek naar de Yeti. We weten niet zeker of alle dingen echt zijn, maar het lijkt in ieder geval wel zo!
In de achtbaan zelf gaat het "verhaal" verder. In een treintje scheur je om en door de berg heen. Soms zie je een flits van de Yeti. Op een gegeven moment zie je in een silhouette dat hij het treinspoor vernielt. Achteruit gaat de reis dan in volle vaart verder ! Expedition Everest

We bezoeken de Musical Nemo, een heel kleurrijk spektakel, en de stemmen van de zangers lijken sprekend op de stemmen uit de film!
Finding Nemo Finding Nemo

De kinderen zitten vooraan bij een dieren-presentatie, en na afloop mogen ze een python aaien….

We hebben het prima naar ons zin in de mooie park. De verschillende attracties zijn leuk en de omgeving en de natuur is allemaal heel mooi aangelegt.
Ook is het gelukkig ook al weer wat warmer geworden dan gisteren.....

Na sluitingstijd gaan we in stijl eten.
We gaan naar de Disney's Animal Kingdom Lodge, een grote afrikaanse lodge naast het park. Het is in een circel gebouwd en op het binnenterrein is een afrikaanse vlakte gemaakt, waar allerlei dieren lopen. Wij gaan hier eten in Boma–Flavors of Africa, vanwaar je uitzicht hebt op de dieren.
Boma
Naast de leuke sfeer, smaakt het eten erg goed. Een mooie afsluiter van deze leuke dag.