Canada and USA 2010

Manapouri - Dunedin

oktober - november 2005

Route

We vervolgenden onze tocht en maakten nu de oversteek naar het Zuidoosten van het eiland. Eindbestemming voor vandaag was Dunedin.
Onderweg konden we genieten van de gele voorjaarsbloemen en de ontelbare lammetjes.
Spring
Schaap met Lam

Als we in Dunedin zijn, gaan we even langs het oude stationsgebouw.....
Dunedin Station
Station Station
Station

...... en natuurlijk nemen we een kijkje bij Baldwin Street, de steilste straat ter wereld.
Baldwin Street Baldwin Street Baldwin Street

Otago Peninsula

overnachting: McFarmers Backpacker Lodge, Otago Peninsula Route

Vandaag hebben we Otago Peninsula verkend. Dit is een schiereiland naast Dunedin.
Er zijn verschillende stranden waar je lekker uit kan waaien. Beach Beach
We zijn het hele schiereiland rond- en doorgereden. Hierbij kwamen we ook weer over hele stille wegen.

Je hoeft je ook niet af te vragen waar hier de wind meestal vandaan komt. Scheve Boom
Helaas konden we niet de Royal Albatros zien, want die zit midden in zijn broedperiode en mag daardoor niet gestoord worden.
Maar er zijn nog ander dieren die het bekijken ook waard zijn!
Er is een plek waar al jaren pinguins aan land komen om te broeden. De eigenaar van het stuk land waar dit gebeurd heeft in dit gebied loopgraven aangelegd, waardoor je kan lopen om de pinguins van dichtbij te bekijken, zonder ze daarbij te storen.
Pinguins Pinguins Pinguins
Bij de pinguins hangen briefjes waar je bv. op kunt lezen hoeveel kindjes een bepaald paartje heeft gekregen of dat een van de pinguins is vreemdgegaan, later weer terug kwam bij zijn partner, die hem inmiddels had ingeruild voor een nieuwe. Erg grappig....

We overnachten in een hostel op het Otago Peninsula, McFarmers Backpackers.
In ons huisje zijn drie aparte slaapkamers. De open-keuken en woonkamer met groot raam met uitzicht over het water, deel je dan met de gasten die één van de andere slaapkamers hebben geboekt. We hebben echter de luxe dat we het hele huis voor ons alleen hebben. Geen van de andere slaapkamers zijn bezet. Het is een heel mooi hostel met een mooie tuin waar een kinder-treinspoor doorheen loopt.
's Avonds komt de eigenaar het vuur voor ons aanmaken, waarna we lekker samen vanaf de bank van het uitzicht genieten.
McFarmers McFarmers McFarmers McFarmers

<< naar deel 19 terug naar begin Aus-N.Z. terug naar begin pagina naar deel 21 >>