Canada and USA 2010

oktober - november 2005

overnachting: The Laughing Kiwi, Motueka

Route

Vandaag reden we via Nelson naar Motueka. Het eerste stuk gaat via de Queen Charlotte Drive. Deze weg kronkelt langs de baaien en inhammen van de Malborough Sounds.
Helaas was het vandaag wat bewolkt en was het uitzicht wat minder mooi dan gehoopt.
Queen Charlotte Drive
Desondanks was het een mooie route.

In de middag kwamen we aan in Nelson. Dit deed ons een beetje denken aan een wintersportplaats.
We kwamen toevallig langs en Maleisisch restaurant en hebben hier een late lunch/vroeg diner gegeten. Erg lekker.

Toen we weer verder wilden gaan, wachtte ons een onaangename verrassing.....Toen ik van afstand de deuren wilde openen werkte dit niet.
Het bleek dat de accu helemaal niet meer werkte.....
Gelukkig was hulp snel ter plaatse.
Pech
We konden snel weer verder en kwamen uiteindelijk veilig aan in Motueka.
Daar hadden we een kamer geboekt in The Laughing Kiwi. Bij dit hostel hadden ze pas een nieuwe unit achter in de tuin gebouwd. Het zag er fantastisch uit. Mooie ruime kamer en een grote open keuken met woonkamer. Ook was er een mooie veranda waar we nog lekker even van de (inmiddels doorgekomen) zon konden genieten.
In dit hostel zaten allemaal mensen die terugkwamen van een één- of meerdaagse wandeltocht in het Abel Tasman National Park.
Dat gaan wij morgen doen !
The Laughing Kiwi

Abel Tasman National Park

overnachting: The Laughing Kiwi, Motueka

Vandaag gaan we een wandeling maken in het Abel Tasman National Park.
Wij zullen ons met een water-taxi ergens in het park laten afzetten en dan terugwandelen. Als het goed is, worden we aan het einde van de dag weer ergens op een ander strand opgepikt.

Met de auto gaan we eerst naar het vertrekpunt in Kaiteriteri. We zijn wat vroeg en wachten even tot het tijd is om te gaan. Het is prachtig weer, dus we zitten nog even lekker in de ochtendzon.
We maken een praatje met een gepensioneerd Engels echtpaar. Zij maken een wereldreis. Dat is nog eens een mooie manier om van je oude dag te genieten !

Op een gegeven moment mogen we in de boot gaan zitten. Deze ligt nog op de trailer en een tractor trekt hem naar het strand.
Het is eb, waardoor de aanlegstijger een heel stuk van de waterkant is. De tractor rijdt achteruit het strand op en laat de trailer het water in. Als we diep genoeg zijn, vaart de boot weg en kan de tractor weer terug het strand op.

Eerst varen we langs Split Apple Rock. Dit is een gote rots, die door erosie in tweeën is gebroken.
Split Apple Rock
Vervolgens varen we verder langs de kust en worden uiteindelijk afgezet op Medlands Beach in Bark Bay. Een aantal andere mensen vaart met de boot weer weg. Zij worden op een andere plek in het park gedropt.
Op het strand maken we onze voeten droog en zandvrij en trekken onze wandelschoenen aan. Dan begint de tocht.

De eerste dagen in Nieuw Zeeland zijn wat bewolkt geweest, maar nu is het prachtig weer, dus we troffen het enorm.
Het was een hele mooie afwisselende wandeling. Het pad loopt door mooie bossen en vaak hadden we een mooi uitzicht op de prachtige baaien.
Abel Tasman Baai Abel Tasman Abel Tasman
Op een gegeven moment komen we over een hangbrug. Hier mag je met maximaal 5 mensen tegelijk op. Tijdens onze wandeling zijn we bijna niemand tegengekomen, maar het schijnt in het hoogseizoen hier wel heel druk te kunnen zijn. Dan is het soms zelfs een beetje "file-lopen". Gelukkig hadden wij daar geen last van. Hangbrug
Via Torrent Bay lopen we verder en het blijft genieten. Aan het einde gaat het nog even stevig omhoog. Aangezien we al een aardig stuk in de benen hebben, is dat flink doorzetten, maar we komen boven.
Ancharage Beach view
Hier op de achtergrond zie je Anchorage Beach. Daar worden we met een motorboot weer opgehaald om terug naar Kaiteriteri gebracht te worden.

<< naar deel 9 terug naar begin Aus-N.Z. terug naar begin pagina naar deel 11 >>